Monday, February 7, 2011

kawin....kawin....n kawin....=p

Entry kali ni berkisar tentang kahwin....main kahwin-kahwin...haha [boleh main2 lak aku!] ngeeee =p

sebenarmya mid sem break baru2 ni aku dpt spend time kt umh only for 4 days....huhu sedey! ari rabu je aku n family da start gerak menuju ke k.l.... 
sebabnya,,,,,,,,,,,,,,,,,??????

my mak sedara nk kawin....hehe
so....terpaksala kami beramai2 turun ke k.l.....hehe

b4 terus ke k.l tu, kami sempat singgah parit buntar dulu.....umah my nenek sbelah mak....
best sangat2......da lama xmenjengah ke kampung halaman ibuku itu.....mmg freshhhhhhhh habis wa ckp lu..... haha........seronok! mcm2 aku buat..... aku n family hanya dpt bermlm smlm je kt situ....

keesokan harinya kami terus bergerak menuju ke k.l..... seperti perancangan awalnya....
sesudah menunaikn solat subuh....kami bersarapan beramai2.......lepas je selesai srpn, aku pon dah mula berkemas2.....
lebey kurang pkul 8 pagi, kami memulakan perjalanan.....
seronok sangat2 dpt singgah umah nenek sebelah ibuku dulu b4 gerak ke k.l.... agak lama rasanya aku x singgah ke situ......=)

ha...aku pon nk santek jugak....santek x? oppss...sory t'prasan! =p
setelah melalui lebey kurang 4 jam pjalanan, kmi pon selamat smp d pantai dalam...iaitu umah kenduri yg hendak d tuju.......sesampai je kami kt situ...apa lg.....trus lapar gla! hahaha=p
solat zohor n terus mkn nasi.........perghhhhhh......lauk dia....xpyh ckp la, mmg sedappppp habis! haha=p
kari ikan kembung, sayur campur, ikan pekasam grg, sambal belacan.............perghhhhhhhhhhh skali mkn nk tmbh lg..........haha=p 


ni plak...with my mum n lokman...santek x my mum? santek kn...? cm umo 35 je...ngeee
ha.....cita pasal kenduri ni plak......sebenarnya si pengantin pmpuan ni ank kpd nenek sdara aku....means, mak sdara aku la jugak kn...hehe.....di sebelah ptgnya aku n adik tolong2 apa yg patut.... prepare bunga telur, inai n mcm2 lg.....aku pakaikan inai untuk si pengantin tu.....[habis tgn aku! ] haha...

ni half dr hantaran yg ada...xsempat nk uplod smua...=)

esoknya plak, [jumaat ptg].....mjlis akd nikah kt masjid berhampiran.... pngantin msing2 berdebar smcm je aku tngk....tmbh2 si pngantin lelaki.... terlampau brdebar smpaikn tersilap pkai baju...haha.....lwk!

ni cincin from pngantin pmpuan 2 husband nye...=)

patutnya time akad nikah pkai baju mlayu putih, kenduri baru pkai baju mlayu krim......dia g pakai baju mlayu krim time majlis akd nikah....haha.....anginnnnnnnnnn 1 bdn si pngantin pmpuan tu....hmmmmm mcm2 hal.... haha

ni mas kawin from pngantin laki...simple...but stil nice!

da la tu...time lafaz nikah plak, pngantin lelaki silap ckp lg....haha
" aku terima suhana bt md idris dgn mas kahwinya 80 rngt tunai...." haha salah kotttttttttt.......tetttttttt!
supposed tu b " aku terima nikahnya suhana bt md idris dgn mas kahwinya 80 rngt tunai......"...hehe
xpe la, pape pon alhamdulillah smuanya dah slesai.........

hmm...ni plak gamab pas slesai sesi menyarung cincin...heee
slamat menjalani khidupan sbg suami isteri k....hope kali  ni bkekalan...=)

keesokan harinya, iaitu sabtu.......ialah kenduri kesyukuran yg d adakan sbelah pngantin pmpuan....
mmg ramai gla yg dtg.......anggaran lebey krg 60 org je....tup tup lebey krg 300 lebey yg dtg.... nasib lauk cukuppppp........................mmg penat gla time tu........bayangkn, umh sempit, tetamu ramai, tenaga pkerja plak xsmp 10 org...........huhuhu...........memang penat habis la org ckp.......tapi xpe, berbaloi!

ni la my cik yang...=)

semuanya berjalan lancar...........alhamdulillah! dah selamat pon...........
selamat pengantin baru 2 my cik yang n cik mai.....[ suhana n maiyuddin ].....selamat melayari bahtera kehidupan berumah tangga,,,,,,,,,,n smoga bahagia hingga ke akhir hayat........insyallah amin!



ha...ni plak org kuat 'the making of the kenduri' tu... hehehe....especially my mum n dad...mmg bz gle diorg...=)








No comments:

Post a Comment