Saturday, January 29, 2011

Here I come....^^,

28 january 2011...

6: 30 pm:aku dah mula start mandi n bersiap untuk menuju ke seksyen 17...

7: 00 pm: aku mula gerak dr puncak....

7: 30 pm: bas smpai.....aku pun bgerak menuju ke seksyen 2

8: 10 pm: smpai @ seksyen 2.....perut mula menyanyi-nyanyi....

8: 20 pm: aku menuju ke 7e yg berhampiran untuk mencari bekalan kredit...hehe...{penting2.... untuk rojer          encik ibrahim nnti }....ngeeee

8: 30 pm: mula melangkah masuk ke restoran KFC bertentangan dgn tempat aku mencari bekalan kredit td..... [ade org kata kt situ kfc nye xsedap.....tp pasrah je la...sbb perut aku dah mula tukar2 lagu] ...haha ....

8: 45 pm: selesai mkn.....aku pun mula mengatur langkah menuju ke stesyen teksi berhampiran untuk meneruskan perjalananku ke stesyen bas seksyen 17 shah alam......

8: 55 pm: nasib aku baik....ade sbuah lg teksi yg masih kosong menunggu penumpang.... dan sekali lagi nasib menyebelahiku kerana pemandu teksi tersebut adalah warga tempatan berketurunan melayu.... [ kalau india, mmg aku xnaik.....konfem....takut siot....dah la sorang! ]

9 : 15 pm: aku tiba d tempat yang d tuju.....beribu-ribu manusia membanjiri tempat tersebut seperti wujudnya pesta balik kampung d situ....... bermacam2 bau yg wujud....hatiku mula berdetik....'jgnla aku terbau rokok'... xpasal2 nnti aku muntah sepanjang perjalanan menuju ke jitra.........

9: 35 pm: bas yang ingin aku naiki masuk ke laluan bas.....aku mula meletakkan bagasiku ke bahagian perut bas tersebut.....dan terus menunjukkan tiket untuk d periksa....setelah selesai....aku mula melangkah mencari tempat yg sepatutnya....

9: 45 pm: aku sudah berada d tempat dudukku...seat 6c, double seat... hatiku mula berdetik 'sapela sebelah aku nnti....jgn laki dah le....xlarat nk tanggung bau n tdo diorg'....

9: 50 pm: aku turun ke toilet....toilet plak xde air....kene angkat air dulu baru dpt 'lepaskan hajat'... geram!

9: 55 pm: aku menuju ke tempat ku semula dan mula menyarung sweater untuk menampung kesejukan yg ada.... tiba-tiba....dtg sepasang kapel....mencari tempat mereka....kedengaran mereka berbisik...'knp 6c ade org?',,,,,aku mula tertanya-tanya 'slh seat kah aku?'....ape lg....capai tiket dan trus cek.....pd tiket ku tercatat seat '6c'....ternyata...aku benar!....kapel mula gelisah kerana xmendapat double seat....timbul perasaan simpati....aku pon bertanya....'knp? nk tukar seat ke?'....dgn pantas si pmpuan menjwb, 'boleh ke?'.... tanpa membuang masa, aku menganggukkan kpl...dan trus bgn berpindah ke seat '6a'... dapat single seat! hehe best!

10: 00 pm: bas mula bergerak menuju ke utara tanah air.....sepanjang perjalanan aku tidak dapat melelapkan mata....aku di serang batuk! siksanya......;(
4: 15 am: tepat jam 4: 15 am....aku smpai d destinasiku.....JITRA! yeah.........akhirnya! =)

4: 40 am: lebih kurang jam 4: 40 am, aku smpai d rumah kesayanganku....'home sweet home'.....

4: 55 am: aku terus merebahkan badan ke katil kesayanganku.....akhirnya.....terus lena d buai mimpi! 

bahagia sangat-sangat ....dpt balik rumah....jmpa mak, ayah.......seronok! i'm hepi berganda-ganda.... hehe =)










No comments:

Post a Comment